tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Drzewica

 Zabytkowe auta opanowały Drzewicę

 
W sobotę, 2 kwietnia miłośnicy motoryzacji mieli swoje pięć minut. A raczej pięć godzin. Tyle czasu trwał bowiem drzewicki, finałowy etap IX Rajdu BGC – pierwszej rundy Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM 2011



Dwa mercedesy – benz 170V C i W111


Rajd zorganizowany przez grupę miłośników samochodów zabytkowych pn. „Stado Baranów”, Automobilklub Polski oraz British Garage Club (BGC) zgromadził ponad siedemdziesiąt załóg z całego kraju – głównie z Warszawy i okolic, ale nie zabrakło również ekip z Lublina, Łodzi, Radomia i Białobrzegów Radomskich.
Kierowcy mieli do pokonania około 140 km na terenie województw mazowieckiego i łódzkiego. Wystartowali w Głuchowie koło Grójca i jechali przez: Kośmin, Kociszew, Jasieniec, Warpęsy, Wolę Boglewską, Boglewice, Palczew, Michałów Górny, Biejków, Rykały, Świdno, Ślepowolę i Nowe Miasto nad Pilicą aż do Drzewicy.
Na przebycie tego dystansu potrzebowali nieco ponad czterech godzin. Pierwsza załoga wyruszyła o godz. 10.00 (kolejne w odstępach jednominutowych), a nad Drzewiczkę dotarła kilkanaście minut po 14.00. Na trasie uczestnicy głowili się nad zadaniami dotyczącymi zwiedzanych obiektów oraz przepisów ruchu drogowego.
Ostatni etap rajdu rozpoczął się od postoju na placu obok toru kajakowego. Zadaniem rajdowców było rozwiązanie testu z historii motoryzacji. Pytania opracowane na podstawie artykułów z pisma „Classicauto” okazały się trudne, przynajmniej dla osób średnio obeznanych z tematem. Dla przykładu: co łączy samochody citroen SM, maserati merak i ligier JS2? Odpowiedź: silnik V6 maserati. Kolejne pytanie: jaki symbol nosiło pierwsze BMW trzeciej serii? Odpowiedź: E21.
Po wypełnieniu testów i obejrzeniu w akcji kajakarzy–freestyle’owców, którzy akurat pływali na torze, kierowcy ruszyli w dalszą drogę. Jadąc terenem Gerlacha SA przemieścili się na ulicę Braci Kobylańskich a następnie na wyremontowany odcinek ulicy Staszica, gdzie zorganizowano pierwszą próbę zręcznościową. Trzeba przyznać, że slalom wypadł bardzo efektownie, szczególnie w wykonaniu załogi forda granady z przyczepą kempingową. Podobna próba miała miejsce na parkingu Gimnazjum im. Jana Pawła II.
Meta była usytuowana na placu Wolności, gdzie na załogi czekały setki mieszkańców. Po dotarciu na miejsce rajdowcy mogli się posilić grochówką serwowaną w strażnicy OSP.
Zgodnie z oczekiwaniami największe zainteresowanie wywołał finałowy punkt programu – konkurs elegancji aut. Prezentacje na rynku poprowadził i komentarzem opatrzył komandor rajdu Marcin Wiśniewski. Publiczność miała okazję podziwiać prawdziwe perełki motoryzacji. Najstarszym pojazdem był pochodzący z 1936 roku mercedes benz 170V C. Wielkim powiedzeniem kibiców cieszyły się także m.in. citroen 11B (1954 r.), jaguar E–type (1970 r.) czy amerykański krążownik szos – lincoln z 1985 r. Nie brakowało kilkudziesięcioletnich warszaw, syren, maluchów, dużych fiatów, trabantów, wartburgów, ład i zastaw. Innymi słowy do wyboru, do koloru. Co ważne, jury oceniało nie tylko pojazdy ale i oryginalne kostiumy załóg.
Podczas uroczystego podsumowania rajdu przedstawiciele organizatorów oraz burmistrz Janusz Reszelewski wręczyli puchary oraz nagrody w kilku kategoriach. Dziękując za gościnę i bardzo miłe przyjęcie komandor Wiśniewski podkreślił, że Drzewica spisała się najlepiej ze wszystkich samorządów, które do rej pory pomagały w przeprowadzeniu rajdów BGC. Jest więc szansa na to, aby w przyszłości zabytkowe automobile znowu przyjechały nad Drzewiczkę.
Ze strony gospodarzy w organizację imprezy zaangażowały się Urząd Gminy i Miasta, OSP, Ośrodek Kultury, policja oraz Ludowy Klub Kajakowy Drzewica.
Wyniki klasyfikacji generalnej

Klasa pre 1965
Sklasyfikowano osiem załóg.
1. Marcin Bechta – Jacek Bil – warszawa M–20 (rocznik 1959)
2. Piotr Gzylewski – Patryk Gzylewski – mercedes benz 170V C (1936)
3. Paweł Kamieński – Aleksander Kostyrka – citroen 11B (1954)
4. Roman Gawęda – Grzegorz Soboń – AWZ P70 Zwickau (1958)
5. Monika Tobolska – Kamil Juhnke – mercedes W111 (1963)
6. Łukasz Wykrota – Tomasz Wykrota – trabant 600 (1963)
7. Rafał Grafowski – Aleksandra Pasieka – warszawa M–20 (1951)
8. Dariusz Skrzypczyk – Tadeusz Szulc – warszawa M–20 (1957)

Klasa post 1965
Sklasyfikowano 64 załogi.
Najlepsza dziesiątka:
1. Piotr Janicki – Anna Janicka – zastava 1100p (1978)
2. Jan Kasprzycki – Renata Zegarek – syrena 104 (1968)
3. Piotr Maliszewski – Maciej Zwierzchowski – warszawa 224 (1968)
4. Krzysztof Duran – Rafał Duran – opel GT (1971)
5. Wojciech Jurecki – Katarzyna Kamińska – austin healey sprite (1967)
6. Paweł Ptaszek – Adrian Szpakowski – skoda 1000MB (1969)
7. Stanisław Jagiełło – Michał Jagiełło – jaguar E–type (1970)
8. Maciej Szymański – Dominika Cieśla–Szymańska – wartburg 353W (1983)
9. Jacek Ernst – łada 2101 (1978)
10. Piotr Kraszewski – Magda Dąbrowska – ford fiesta (1982)

Pełne wyniki dostępne są na stronie www.stadobaranow.pl.


pe   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 14 (717) z dnia 8 Kwietnia 2011r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »