„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” to projekt MEN współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, do którego realizacji przystąpiła Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wandy i Henryk Ossowskich w Kunicach zgłoszona przez dyrektorkę Beatę Chrustowicz.
Głównym celem projektu było wieloaspektowe wspieranie rozwoju dzieci rozpoczynających naukę szkolną w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie w praktyce tej teorii zapewniło uczniom doświadczenie edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Szkoła pozyskała znaczą ilość pomocy dydaktycznych.
Uczniowie z Kunic w ramach zajęć pozalekcyjnych realizowali autorski pomysł wychowawczyni zatytułowany „I Ty, możesz zostać artystą”. Dotyczył on twórczej działalności uczniów, poznania zwyczajów i obyczajów własnego środowiska lokalnego i regionu. Na zakończenie pierwszego etapu projektu odbył się pokaz efektów i osiągnięć uczniów, który obejrzeli licznie zgromadzenie rodzice oraz cała społeczność szkolna.
Artykuł ukazał się w wydaniu nr 2 (652) z dnia 15 Stycznia 2010r.
W dziale Aktualności dostępne są również artykuły: