tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Aktualności

 UOKiK dla konsumentów

 
Z myślą o dobru konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta uruchomił specjalny adres e?mailowy porady@dlakonsumentow.pl, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej


Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom konsumentów, którzy szukają bezpłatnej pomocy również elektronicznie, UOKiK uruchomił centrum elektronicznych porad. Za pośrednictwem poczty elektronicznej pomocy udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl. Pomoc prawna jest bezpłatna. W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację. UOKiK przypomina gdzie jeszcze można szukać bezpłatnej pomocy w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą. Dzwoniąc na bezpłatną infolinię konsumencką, pod numer telefonu 800 007 707. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób uzyskania bezpośredniej pomocy przez telefon. Przydatny numer, pod który można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Bezpłatne porady prawne można także uzyskać u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów, zatrudnionych w starostwach powiatowych i urzędach miejskich. Dane teleadresowe do rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć korzystając z wyszukiwarki instytucji udzielających bezpłatnej pomocy konsumenckiej na stronie serwisu internetowego UOKiK. W ramach działań edukacyjnych wspierających działania instytucji pomagających bezpośrednio konsumentom urząd przygotował na swojej stronie internetowej specjalne poradniki w formie najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań i odpowiedzi. Umożliwia to łatwe dotarcie do praktycznych informacji z zakresu praw konsumentów, a tym samym pomaga każdemu konsumentowi samodzielne bronić swoich interesów w konfrontacji z nieuczciwymi przedsiębiorcami. Nawigację ułatwia podział na 16 kategorii, wśród których znalazły się między innymi umowy zawierane na odległość (poza lokalem przedsiębiorcy), ubezpieczenia, kredyt konsumencki, transport czy nieruchomości. Dodatkowo przy każdej kategorii znajduje się, opis zagadnień, które są w niej omówione. Dużym ułatwieniem są gotowe formularze, dostępne w zakładce wzory pism, które w szczególności przy składaniu reklamacji lub pozwów sądowych są niezbędne.


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 31 (786) z dnia 3 Sierpnia 2012r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »