17 stycznia w Zespole Szkół Prywatnych odbyło się podsumowanie pierwszego międzyszkolnego konkursu ?Świąteczny anioł?. W przedsięwzięcie zaangażowało się 42 uczniów z dwunastu szkół, przy pomocy szesnastu nauczycieli
Głównymi celami konkursu było twórcze i aktywne przygotowanie się do świąt Bożego Narodzenia, kultywowanie tradycji świątecznych, doskonalenie umiejętności plastycznych, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej oraz artystyczna rywalizacja. W konkursie wzięły udział prace przedstawiające anioła w formie przestrzennej, wykonanego dowolną techniką i z dowolnego materiału.
Do udziału w przedsięwzięciu zaproszono szesnaście szkół z terenu gminy, z których odpowiedziało jedenaście placówek. W kategorii klas I?III zgłoszonych zostało 27 prac, a IV?, V? i VI?klasiści wykonali łącznie 14 aniołów.
Podsumowanie konkursu rozpoczął występ szkolnego zespołu wokalno?instrumentalnego, który pod kierunkiem Mariusza Nowakowskiego, poprzez wspólne kolędowanie, przywołał świąteczną atmosferę.
Przybyłych na spotkanie powitała dyrektorka placówki Barbara Kosno. Podziękowała uczestnikom konkursu za tak liczny odzew. Jury w składzie Izabela Piekarska, Edyta Grzywacz, Anna Dróżdż i Mariusz Nowakowski, oceniając wartość artystyczną prac, pracochłonność, różnorodność technik wykonania i zdobień, miało trudny orzech do zgryzienia w wyłonieniu zwycięzców. Ostatecznie jednak, w kategorii uczniów klas I?III wygrał Mateusz Brola z SP w Dzielnej. Drugie miejsce zajęła Weronika Górska z ZS im. Jana Brzechwy, natomiast na trzeciej pozycji uplasował się Mateusz Gajewski z ZSS nr 2. W kategorii klas IV?VI bezkonkurencyjna okazała się Daria Sochańska z ZS w Ogonowicach, drugie miejsce przyznano Mateuszowi Walasikowi z SP w Januszewicach, a na trzeciej pozycji znalazła się Aleksandra Więcek z SP w Kraśnicy. Co ważne, żaden z uczestników konkursu nie opuścił szkoły bez upominku, bowiem wszystkie prace zostały wyróżnione przez jury.
Zwieńczeniem spotkania było pamiątkowe zdjęcie, zwiedzanie wystawy prac konkursowych oraz poczęstunek.
|