Dyrekcja Zespołu Szkół Poligraficzno?Księgarskich im. Zenona Klemensiewicza w Krakowie zaprasza młodzież do wzięcia udziału w XI edycji konkursu Literacka Nagroda ?Pawie pióro?. W jego ramach młodzi ludzie mogą nominować do nagrody polskie współczesne utwory literackie, opublikowane w ciągu ostatnich kilku lat. Nagrodę otrzyma dzieło i jego twórca, ale również uczeń ? autor najlepszej i najciekawszej prezentacji. Konkurs ma na celu zachęcenie młodzieży do poznawania współczesnej literatury polskiej, kształtowanie aktywnych i krytycznych odbiorców sztuki, inspirowanie do szukania oryginalnej formy recenzji, zachęcenie do wyrażania własnego zdania, oceny, sądów oraz dbałość o piękno i poprawność języka ojczystego.
Konkurs ma charakter ogólnopolski i adresowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W jego ramach młodzi przygotowują prezentację i ocenę utworu literackiego opublikowanego przez współczesnego autora polskiego. Prace, w dowolnej formie literackiej, nie mogą przekraczać czterech stron maszynopisu formatu A?4. Czytać je będzie dwóch niezależnych recenzentów. Jury konkursu oceni oryginalność ujęcia tematu, pomysłowość formy i kompozycję, poziom językowy i stylistyczny prezentacji, a także estetykę pracy.
Prace można nadsyłać do 31 grudnia. Należy opatrzyć ją jedynie godłem lub pseudonimem, jaki na czas konkursu przybierze autor recenzji oraz dołączyć do niej wypełniony formularz zgłoszeniowy. Prezentacje wraz zapieczętowanymi formularzami należy przesłać na adres szkoły: Zespół Szkół Poligraficzno?Księgarskich im. Zenona Klemensiewicza, 31?610 Kraków, os. Tysiąclecia 38. Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.zspk.info (zakładka ?Pawie pióro?) oraz w szkole (tel. 12 648 49 03, faks 12 649 91 55 w. 11, e-mail: zsp-k@wp.pl lub szkola@zspk.malopolska.pl).
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły www.zspk.info oraz www.zspk.seeimagination.pl 4 marca 2013 roku. Wręczenie nagród odbędzie się 29 marca w Zespole Szkół Poligraficzno?Księgarskich w Krakowie.
|