tygodnik opoczyński
Ogłoszenia
Wyróżnione
@UROLOG dr n. med. K. DĄBROWSKI, USG. WAZEKTOMIA* ...
czytaj dalej »

ZATRUDNIĘ ELEKTRYKÓW, POMOC ELEKTRYKA, TEL. ...
czytaj dalej »

Baza firm
 
Aktualności

 Paradyż – mocna marka

 
Ceramika Paradyż w setce najcenniejszych polskich marek

Już po raz siódmy dziennik „Rzeczpospolita” opublikował dodatek specjalny „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek 2010”. W tym prestiżowym gronie – po raz kolejny – znalazła się marka Paradyż.
Ranking powstał na podstawie danych za 2009 r. dotyczących przychodów ze sprzedaży i odnosi się do marek konsumenckich. Szczegółowe wyniki odzwierciedlają spowolnienie polskiej gospodarki z 2009 r., z drugiej strony pokazują czy strategie poszczególnych firm realizowane w celu niwelowania skutków ogólnoświatowej recesji okazały się skuteczne – te marki zanotowały wzrost lub utrzymały pozycję sprzed roku, lub nietrafione – część marek z poprzednich edycji rankingu wypadła z tegorocznego zestawienia. W tych trudnych czasach dla polskiego biznesu Grupa Paradyż wypada bardzo dobrze nie tylko na tle innych dużych podmiotów gospodarczych, ale przede wszystkim na tle branży, w której funkcjonuje.
W tym roku wartość marki Paradyż wzrosła o 3% i wyniosła 144,5 mln złotych, co dało tej marce 91. pozycję w ogólnopolskim rankingu wszystkich najcenniejszych rodzimych brandów. W towarzystwie największych polskich producentów płytek ceramicznych – poza dobrym wynikiem marki Paradyż – jedynie marka Opoczno nie straciła na swojej wartości, natomiast utraciła swoją pozycję w rankingu przesuwając się w dół z miejsca 107. na 120. W przypadku pozostałych marek wyniki kształtowały się odpowiednio: Cersanit spadek z pozycji 47. na pozycję 58. oraz 25 proc. spadek wartości marki, Nowa Gala – spadek z pozycji 236. na 261. oraz 13 proc. spadek wartości marki. Firma Tubądzin została sklasyfikowana po raz pierwszy w rankingu plasując się na miejscu 163. z marką szacowaną na 66,8 mln złotych. Wszystkie firmy zanotowały wzrosty „mocy marki” w relacji do wyników z 2009 r. – w kategorii „produkty niespożywcze”. Wysoko zostały ocenione takie cechy, jak „prestiż” i „postrzegana jakość”.
– Wyniki najnowszego rankingu dziennika „Rzeczpospolita” są dla nas bardzo ważne. Od zeszłego roku branża ceramiczna boryka się z wieloma problemami – odczuwamy skutki światowego kryzysu ekonomicznego, zwłaszcza w relacjach handlowych ze Wschodem; oczekiwana poprawa koniunktury w polskiej gospodarce nie była na tyle duża, by znacząco wpłynąć na wyniki całej branży. Na tle osiągnięć naszej konkurencji wypadliśmy bardzo dobrze. Cieszy fakt, że w gronie wielu znanych i znaczących polskich marek nadal rośniemy – nie jest to duży skok, ale istotny – komentuje Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż. – Oczywiście, jest wiele aspektów, które możemy ulepszyć, jak chociażby poziom świadomości marki, czy jej siła – na tym będziemy się koncentrować w kolejnych miesiącach. Najważniejsze, że mamy pozytywny bagaż i konkretny plan do realizacji na 2011 rok – dodaje.


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 49 (700) z dnia 10 Grudnia 2010r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »