tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Opoczno

  Od kwietnia zmiany

 

Po oddaniu do użytku obwodnicy w ciągu drogi krajowej K?12, stary ślad tej drogi, tj. ulica Piotrkowska, rondo ks. Wojtana, ulica 17 Stycznia od ronda do ul. Kolberga i sama ulica Kolberga, przejdą w zarząd Urzędu Gminy. Będzie więc okazja do przeprowadzania zmian w organizacji ruchu w samym mieście. A poza tym stale w Opocznie brakuje miejsc parkingowych i znalezienie wolnego miejsca graniczy z cudem. Wielokrotnie sam, kilka razy, jeździłem ulicami Kopernika, Piotrkowską, Kossaka i Biernackiego szukając wolnego miejsca gdzieś w pobliżu bazarku. Tam nie tylko nie ma gdzie stanąć, ale dodatkowo parkujący łamią przepisy. Zdaniem wielu, gross blokujących miejsca to nie osoby, które przyszły na bazar dokonać zakupów. Ale handlowcy sprzedający na bazarku. Zajmą miejsce z samego rana i blokują przez calutki dzień. Opłata parkingowa pewnie zmusi ich do szukania miejsc nieco dalej, dając możliwość swobodnego zrobienia zakupów.
Wstępny projekt, który ma być przedstawiony Radzie i poddany głosowaniu, zakłada wprowadzenie płatnych miejsc parkingowych na całym placu Kościuszki. Jak na razie burmistrz do wszystkich instytucji usadowionych wokół placu rozesłał pisma, zwracając w nich uwagę na niewłaściwe parkowanie, podpowiadając że przecież jest ogromny, nieużywany z wyjątkiem czwartków, plac przy ul. Szewskiej. Ma tam być założony monitoring, co powinno zwiększyć poczucie bezpieczeństwa właścicieli samochodów.
Strefa płatnego parkowania ma być wprowadzona na ul. Kopernika na całym odcinku od ul. Biernackiego do Piotrkowskiej. Pomysł dobry, i szkoda, że tak późno się pojawił.
Zmiany będą dotyczyć ul. Partyzantów, która na odcinku od Biernackiego do Piotrkowskiej ma być jednokierunkowa, z możliwością wjazdu od ul. Biernackiego. Na końcu tego odcinka będzie ruch rozdzielony na skręcających w prawo oraz tych, którzy chcą jechać prostu lub skręcić w lewo. Na tym odcink ul. Partyzantów, po jej lewej stronie też mają zostać postawione parkomaty.
Ulica Słowackiego pozostanie bez zmian, za to prawdopodobnie staną parkomaty na ul. Spacerowej, na odcinku od ul. Piotrkowskiej do pawilonu handlowego ?Woy?. Urzędnicy mają jeszcze sprawdzić, jaka jest sytuacja prawna obecnego parkingu przy Biedronce. Jeśli jest to teren należący do gminy to i tu zapłacimy za postój.
Parkomaty prawdopodobnie staną jeszcze w trzech miejscach: na ulicy Westerplatte ? wzdłuż pawilonów handlowych u zbiegu z ulicą Partyzantów. Tam, moim zdaniem, trzeba jeszcze poprawić oznakowanie poziome. Jak na razie, to miejsca postojowe są tak oznaczone, że można na nie wjechać jedynie od ul. Partyzantów. Kierowcom jadącym ul. Westerplatte zaparkowanie może stwarzać trudności; parkomaty staną prawdopodobnie na ul. Inowłodzkiej, na odcinku od starostwa do ul. Moniuszki. Po prawej stronie tego odcinka będą zarezerwowane miejsca dla rodziców przywożących i odwożących dzieci, bo wysadzanie swoich pociech zaraz za rondem nie do końca jst zgodne z prawem i bardzo niebezpieczne; trzecim odcinkiem branym pod uwagę jest prawa strona ul. Biernackiego od Partyzantów do ul. Słowackiego. Prawdopodobnie zmiana na tym odcinku będzie również dotyczyła nakazu jazdy w prawo dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Konopnickiej, co znacznie poprawiłoby bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu.
Pojawił się również pomysł, by wprowadzić parkomaty przy basenie. Tu jest sprawa o tyle kłopotliwa, że trudno będzie odróżnić pojazdy osób bawiących na basenie od innych. Ale nie jest to trudność nie do pokonania. Można wprowadzić zasadę, że koszt biletu parkomatowego jest np. anulowany przy zakupie biletów na pływalnię.
Zmiany będą rewolucyjne i pewnie dla wielu nie do przyjęcia. Ale, moim zdaniem, są one konieczne. Opoczno coraz bardziej się dusi. Budowa parkingów odwleka się w czasie. Instytucje zamykają swoje działki przed obywatelami, jak to jest np. w przypadku Sądu Rejonowego czy terenów należących do Spółdzielni Mieszkaniowej (parking przy siedzibie spółdzielni, duży teren wzdłuż ul. Biernackiego od Partyzantów do Kopernika). Pracownicy innych po prostu korzystają z miejsc publicznych, nie płacąc za nie i blokując innym klientom. To się powinno skończyć. Problem tylko jest w tym, by te zmiany właściwie przygotować i by ich wdrażanie w życie nie było tak prowadzone, jak oznakowanie małej obwodnicy. Choć i ta ostatnia sprawa straciła jakby na znaczeniu, ze względu na rozpoczęcie remontu drogi W726, ale władze miasta w tej sprawie przyznają: przespaliśmy sprawę.


Mjm   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 49 (752) z dnia 9 Grudnia 2011r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »