Zwieńczeniem działań w ramach realizowanego w Gimnazjum w Żarnowie projektu Comenius pt.: "A Good Education Equals a Good Job" było trzydniowe spotkanie członków grupy Comenius w Nowej Słupi (w Górach Świętokrzyskich) w dniach 31 maja ? 2 czerwca. Pod opieką Sabiny Kubiszewskiej i Beaty Dybalskiej oraz Macieja Wroniszewskiego i Roberta Dziuby w wyjeździe, finansowanym z funduszy przeznaczonych na realizację projektu, wzięło udział 28 uczniów gimnazjum, którzy najaktywniej angażowali się we wszystkie działania. Spotkanie obfitowało w liczne warsztaty dla młodzieży przygotowane przez opiekunów wyjazdu. Było to m.in. wypełnianie dokumentów europejskich i badanie preferencji zawodowych. Dokonana została ponadto ewaluacja całorocznej pracy uczniów w ramach projektu. Młodzież miała również okazję zaprezentować wyniki swojej pracy w postaci przygotowanych wcześniej broszur reklamowych na temat krajów partnerskich projektu, wywiadów, prezentacji multimedialnych. Uczestnicy wycieczki brali również udział w warsztatach praktycznych związanych z typowymi zawodami regionu, wysłuchując ponadto licznych wykładów na ten temat i oglądając pokazy rzemieślników. Odbyły się one w Centrum Geoedukacji w Kielcach, w Gminnym Ośrodku Kultury w Nowej Słupi oraz w Galerii "Tajemnice klejnotów" w Świętej Katarzynie. Uczniowie poznali i mieli okazję ćwiczyć sztukę szlifowania wapienia, kucia i wytopu żelaza. Poznali również tajemnice garncarstwa i zielarstwa oraz podziwiali warsztat rzemieślniczy szlifowania kamieni szlachetnych. Nie obyło się oczywiście bez wycieczki do Świętokrzyskiego Parku Narodowego, której kulminacją było wejście na Święty Krzyż (wraz ze zwiedzaniem klasztoru) oraz wizyta na platformie widokowej ukazującej piękno Łysogórskich Gołoborzy. Wieczór mimo deszczowej pogody zakończył się wspólną biesiadą przy ognisku. Pobyt w Górach Świętokrzyskich zakończony został wizytą w Muzeum H. Sienkiewicza w Oblęgorku. Wszyscy uczestnicy, zgodnie podkreślali udany charakter imprezy co, miejmy nadzieję, zaowocuje motywacją do efektywnego angażowania się w wykonywanie kolejnych zadań projektowych.
|