tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Opoczno

 Doczekaliśmy się

 

Nie wiem już który raz piszę o drodze wojewódzkiej nr 726. Dotychczas pisałam o niej tylko źle. Wąska, przeraźliwie dziurawa, wielokrotnie łatana (najczęściej dopiero po interwencjach), z pozarywanym, obniżonym poboczem. Po prostu koszmar? Ten stan do dnia dzisiejszego się jeszcze nie zmienił, ale nareszcie jest pewność, że długo obiecywana modernizacja się rozpocznie! Co prawda tylko na odcinku od Bukowca Opoczyńskiego do Dęborzeczki, ale można się z tego cieszyć, bo był to najgorszy odcinek od Opoczna do Inowłodza.
O remont i modernizację DW 726 starano się bardzo długo. Ta inwestycja wciąż spadała z planów, a stan nawierzchni mocno eksploatowanej drogi wciąż się pogarszał. Nie pomagały już remonty cząstkowe, tym bardziej, że pojawiało się na niej coraz więcej ciężkich pojazdów, dostarczających m.in. żwir i piasek na place budów opoczyńskich obwodnic. Remont krajowej ósemki spowodował też, że część kierowców tirów jadących do i z Warszawy, chcąc uniknąć stania na światłach, wybierała objazd przez Inowłódz i Opoczno.
W minionym tygodniu inwestor, tj. Zarząd Dróg Wojewódzkich, po rozstrzygnięciu przetargu, przekazał wykonawcy ? warszawskiej firmie Skanska SA ? teren i oficjalnie od 24 października firma ta weszła na plac budowy. Od pewnego czasu widać było, że przygotowania do inwestycji były coraz bardziej zaawansowane. Można było zaobserwować geodetów, potem ekipy pobierające próbki z nawierzchni jezdni i poboczy. Na drzewach i jezdni pojawiały się specjalne oznakowania, a ostatnio ? na poboczach ? pojawiły się jaskrawozielone słupki z napisem ?pas drogowy?.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 726 na odcinku Bukowiec Opoczyński ? Dęborzeczka jest częścią zadania pod nazwą ?Rozbudowa DW 726 na odcinku Rawa Mazowiecka ? Inowłódz ? Bukowiec Opoczyński oraz Opoczno ? Żarnów?. Zakres robót obejmuje: rozbudowę DW 726 do parametrów technicznych i użytkowych drogi klasy G, rozbiórkę i budowę nowej konstrukcji jezdni, przebudowę i rozbudowę skrzyżowań z drogami publicznymi, budowę zatok autobusowych, chodników, dróg dojazdowych do nieruchomości, budowę i przebudowę zjazdów, rozbiórkę i budowę wiaduktu (nad CMK), rozbiórka, budowę i przebudowę przepustów, kanalizacji deszczowej, budowę zbiornika chłonno?odparowującego oraz chłonno?retencyjnego, budowę i przebudowę rowów drogowych, budowę sieci oświetleniowej wraz z oświetleniem i kanalizacji teletechnicznej, przebudowę sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej i wodociągowej.
W większości nowa droga powstanie w starym pasie, choć przewidywana jest częściowa korekta trasy i zmiana geometrii. Przewidywany do remontu odcinek drogi przebiega przez Dęborzeczkę, Kruszewiec i Kruszewiec Kolonię. Poza tymi miejscowościami drogę otaczają przeważnie pola, łąki i lasy. Obecnie DW 726 jest drogą jednojezdniową, dwupasmową, o szerokości 4,8?6,3 m i szerokości pobocza 0,5?1,5 m. Ze względu na katastrofalny stan nawierzchni, po drodze tej wolno się poruszać z prędkością do 40 km/h. Po modernizacji droga ta uzyska szerokość 7 m ? łatwiej więc będzie się wyminąć pojazdom. Będzie też można poruszać z prędkością do 90 km/h, a to już bardzo poprawi kierowcom komfort jazdy.
Oferta przetargowa warszawskiej firmy Skanska SA została wybrana przez inwestora, gdyż była najkorzystniejsza cenowo. Firma ta zobowiązała się do realizacji zadania za 31.161.814,04 zł (najdroższa oferta to prawie 46 mln zł).
Inwestor zobligował wykonawcę do zapewnienia stałego nadzoru archeologicznego (co jest naturalne przy tak dużych robotach ziemnych), zorganizowaniu ruchu (objazdów) i prawidłowego oznakowania. Na wykonanie pełnego zakresu prac warszawska firma ma czas do 30 września 2013 r.
O tym, że przebudowa DW nr 726 jest bardzo potrzebna i ważna ? chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Droga ta krzyżuje się bowiem (w Rawie Maz.) z krajową 8, w Inowłodzu z kolejną krajówką ? 48, w Opocznie ? z K?12, zaś w Żarnowie ? z K?74. Nic więc dziwnego, że wciąż jest tu spory ruch, gdyż kierowcy szukają najkrótszych połączeń. Teraz jednak będą musieli poszukać sobie innych tras, bo w związku z planowanym remontem (w tym przebudową wiaduktu kolejowego nad CMK) na pewno wystąpią utrudnienia w ruchu, o czym będziemy informować.

Z ostatniej chwili!
Po południu, w środę, od rzecznika prasowego ZDW w Łodzi dowiedzieliśmy się, że podjęto decyzję i na okres remontu i modernizacji zaplanowane są objazdy. Dla pojazdów do 8 t: Opoczno ? drogą 713 w kierunku na Tomaszów, następnie drogą powiatową przez Sługocice ? Brzustów do Inowłodza. Dla pojazdów powyżej 8 t: Opoczno ? drogą 713 na Tomaszów, następnie K?48 na Inowłódz.


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 43 (746) z dnia 28 Października 2011r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »