W środę, 17 grudnia w Urzędzie Miejskim odbyło sie spotkanie kupców z bazarku przy ul. Piotrkowskiej z burmistrzami i pracownikami magistratu
O kiepskim stanie bazarku przy ul. Piotrkowskiej chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Budki i stragany są ciasno poustawiane, uniemożliwiają wjazd m.in. samochodów ratowniczych. Nisko wiszące okiennice i brak zadaszenia, co szczególnie w dni dżdżyste i wietrzne powoduje znaczne utrudnienia.
Tematem spotkania było wprowadzenie do budżetu na 2015 rok zadania polegającego na wykonaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej montażu pawilonów handlowych, zadaszeniu ciągów pieszych, budowy instalacji elektrycznej, wykonaniu przyłączy kanalizacji deszczowej oraz nawierzchni targowiska miejskiego. Jak przypomniał naczelnik wydziału techniczno?inwestycyjnego, Andrzej Snopczyński w poprzednich latach były podejmowane próby modernizacji targowiska. W 2004 roku wykonano sieci wodociągowe i kanalizacji sanitarnej. W 2007 roku zlecono firmie przygotowanie projektu modernizacji targowiska, jednak zleceniobiorca nie wywiązał się ze swych zobowiązań, a postępowanie toczy się przed sądem. Cztery lata temu na wniosek kupców przygotowano dokumentację techniczną zadaszenia targowiska, budowy kanalizacji deszczowej, sieci zasilania energetycznego i instalacji elektrycznej. Tym, razem to jednak właściciele pawilonów handlowych wycofali swoje zgody na realizację zadania.
Obecnie kupcy zgłosili wniosek na wykonanie projektu technicznego modernizacji targowiska, na który zaplanowano 45 tys. zł. Samo rzeczowe wykonanie modernizacji targowiska zamknie się kwotą ok. 3 mln złotych. Inwestycja obejmowałaby m.in. zadaszenie ciągów pieszych, wykonanie nowych jednolitych pawilonów handlowych z płyty wielowarstwowej, wykonanie instalacji elektrycznej i zasilania energetycznego, przyłączy kanalizacji deszczowej oraz nowej nawierzchni targowiska.
Koszt wykonania nowych pawilonów handlowych według jednego wspólnego projektu wynosiłby w zależności od wielkości obiektu od 10 do 40 tys. złotych i pokrywany byłby w całości przez handlowców.
Aby inwestycja mogła wejść w życie opoczyńscy handlowcy powinni podpisać z gminą porozumienie, w którym m.in. zobowiązywaliby się do wykonania we własnym zakresie nowego pawilonu według projektu przygotowanego przez gminę. Ustalono, że do 31 stycznia gmina przygotuje wstępne porozumienie zawierane indywidualnie z handlowcami, które zobowiąże właścicieli do modernizacji i wymiany istniejących pawilonów na nowe, spełniające wszelkie warunki ochrony ppoż. Gmina natomiast zobowiąże się przekształcić umowy zawarte z kupcami na czas określony, gmina proponuje 15 lat, a kupcy 30. W tej materii trzeba będzie się jeszcze porozumieć. |