Do sprawdzianu 4 kwietnia przystąpiło w całym kraju 377.225 uczniów. Zestaw zadań w wersji standardowej rozwiązywało ponad 350 tys. uczniów, a w arkuszach dostosowanych ponad 6 tys. Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać 40 punktów. Uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z pisaniem, a nieco słabiej z zadaniami wymagającymi wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Umiejętność czytania sprawdzono dziesięcioma zadaniami. Za ich wykonanie uczniowie mogli uzyskać 10 punktów. Średni wynik uzyskany przez szóstoklasistów wyniósł 7,30 pkt. Pisanie natomiast sprawdzano dwoma zadaniami, z których jedno polegało na napisaniu listu zachęcającego koleżankę/kolegę do przeczytania ciekawej książki. W drugim zadaniu uczniowie mieli uzasadnić, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać. Za ich poprawne wykonanie uczniowie mogli zdobyć 10 punktów. Średni wynik, jaki uczniowie uzyskali to 6,34 pkt. Rozumowanie sprawdzano sześcioma zadaniami, za rozwiązanie, których można było zdobyć osiem punktów. Średni wynik, jaki zdobyli uczniowie w tym obszarze to 4,16 pkt.
Wykorzystanie wiedzy w praktyce sprawdzano w czterech zadaniach. Za ich poprawne rozwiązanie można było uzyskać osiem punktów. Średni wynik, jaki uzyskali szóstoklasiści to 3,75 pkt. |