28 czerwca zdjęte zostały bariery na małej obwodnicy Opoczna i tym samym została ona włączona do ruchu.
Koszt budowy dwóch ulic: łącznika między ul. Przemysłową a drogą wojewódzką nr 726, o długości 1655 metrów i szerokości jezdni 7 metrów wraz z chodnikami po obu stronach drogi o szerokości 3 metrów każdy, oznaczenia ścieżki rowerowej i kanalizacji burzowej oraz ulicy Świerkowej długości 650 metrów, chodników szerokości 2 metrów i kanalizacji burzowej wyniósł 8 mln 593 tys. 704 złote z czego 75%, tj. 6 mln 445 tys. 278 złotych pochodzi ze środków unijnych. Północna obwodnica miasta gotowa była już jakiś czas temu, ale spory kompetencyjne dotyczące tego, kto ma inwestycję sprawdzić i wydać pozwolenie na użytkowanie sprawiły, że nowa, dobra droga była pusta. Wreszcie jednak urzędy i urzędnicy osiągnęli porozumienie i z tej potrzebnej miastu obwodnicy można już korzystać.
Przy okazji. Otrzymaliśmy kilkanaście telefonów od zdenerwowanych kierowców, zmuszonych do stania w korkach związanych z remontem mostu na ul. 17 Stycznia. Wątpliwości dotyczą tego, czy nie można by było poczekać z remontem tego odcinka i mostu do czasu zakończenia budowy południowej obwodnicy miasta, w ciągu drogi krajowej K?12. Zdenerwowani czytelnicy pytali, czy jest ktoś w GDKKiA, kto koordynuje tego typu prace.
Okazuje się, że jest i że ten remont mógł być przeprowadzony tylko teraz. Zgodnie z porozumieniem między gminą Opoczno a GDDKiA w sprawie budowy obwodnicy w ciągu drogi krajowej K?12 jej stary ślad, po oddaniu do użytku obwodnicy, przechodzi automatycznie w zarząd gminy. I gdyby ten most nie był wyremontowany teraz za pieniądze GDDKiA, to remont który i tak trzeba by było przeprowadzić musiałby być zrobiony, ale za pieniądze gminne. Musimy się uzbroić w cierpliwość i przecierpieć. |