tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Aktualności

 Zgnieć butelkę

 
10 lutego w województwie łódzkim rozpoczęła się kampania edukacyjno?informacyjna ?Zgnieć butelkę?. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz podniesienie świadomości mieszkańców w zakresie ochrony środowiska, głównie recyklingu oraz gospodarowania odpadami





Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów produkowanych w gospodarstwach domowych oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca. Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, a napoje w opakowaniach PET są używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok. 3 kg butelek PET. Podczas akcji promowane będą dobre praktyki, a więc zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych.
Jest współfinansowana ze środków WFOŚiGW w kwocie 121.500 złotych. Jej głównym założeniem jest osiągnięcie efektu ekologicznego w postaci wzrostu poziomu wiedzy z zakresu ochrony środowiska, świadomości ekologicznej jak i wykształcenie postaw proekologicznych oraz indywidualnej odpowiedzialności za środowisko u potencjalnych odbiorców kampanii w szacunkowej ilości ok. 800.000 osób.
Promocja idei recyklingu obejmuje działania marketingowe prowadzone w mediach tradycyjnych ? stacjach radiowych, telewizyjnych, prasie, internecie, nośnikach zewnętrznych w formie plakatów, billboardów, citylightów, nośnikach w komunikacji miejskiej. Niekonwencjonalnym akcentem kampanii będzie organizacja akcji flash mob także w naszym mieście.
Źródło:www.wfosigw.lodz.pl


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 7 (762) z dnia 17 Lutego 2012r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »