tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Aktualności

 Międzynarodowy Dzień Konsumenta

 

Po raz jedenasty obchodzimy w Polsce to święto, które znane jest na świecie od 1983 roku. Coraz częściej w sklepie możemy się przekonać, że to personel jest dla nas, a nie my dla niego. Wspominamy tu o sklepach, bo tu różnice na lepsze są najbardziej dostrzegalne, trudno zaś dostrzec zmiany na lepsze np. w urzędach czy przychodniach. Może dlatego, że nadal w jednym jesteśmy tym, co się plącze, no, jak mu tam… petentem, a przez NFZ traktowani jesteśmy jeszcze gorzej, bo jako symulanci.
Na pocieszenie możemy pomarzyć, że być może już za kilka, kilkanaście lat nie będziemy musieli toczyć długich bojów z operatorami telekomunikacyjnymi, firmami ubezpieczeniowymi itp., bo również dla nich staniemy się tak ważnym klientem, jak np. w niektórych bankach. Tu trzeba dodać, że od czasów, gdy „pani sklepowa” z PRL–u czy „pan fachowiec” decydowali, czy zwrócić na nas uwagę, minęło już sporo lat i zmieniła się nie tylko jakość obsługi klienta, ale i technologia. Teraz wiele spraw możemy załatwić drogą internetową, dlatego i w tej dziedzinie, jako klienci, mamy prawo do ochrony.
Najważniejsze jednak jest, że coraz lepiej potrafimy poruszać się w gąszczu rozmaitych firm, sklepów i instytucji. Coraz więcej producentów czy menedżerów firm zdaje sobie więc sprawę, że bylejakość nie popłaca, że nie wolno lekceważyć żadnego klienta bo to zemści się złą renomą i utratą wiarygodności na rynku, a w konsekwencji utratą potencjalnych klientów. „Nasz klient – nasz pan” to stare powiedzenie staje się coraz bardziej aktualne w naszych czasach. Swoje opinie na temat jakości obsługi, zadowolenie (lub nie) możemy zamieścić, wchodząc na stronę www.jakoscobslugi.pl. Tam możemy znaleźć też opinie innych, a to może być bardzo ważne, gdy decydujemy się na wybór jakiegoś towaru lub choćby firmy usługowej.
W 2010 r. w trzech województwach odnotowano spadek zadowolenia z jakości obsługi w stosunku do lat poprzednich. W tej trójce jest niestety woj. łódzkie, spadek odnotowano jeszcze tylko w opolskim i świętokrzyskim. Najlepiej oceniamy zmiany w wyglądzie miejsca obsługi, średnio – wiedzę i kompetencję personelu, najgorzej zaś organizację i czas obsługi.
Międzynarodowy Dzień Konsumenta obchodzimy raz w roku, 15 marca, ale wszyscy powinniśmy wiedzieć, że mamy prawa przez cały rok. W razie problemów – możemy liczyć na pomoc rzecznika praw konsumenta. Zawsze też możemy skorzystać z programu jakość obsługi. Po prostu zacznijmy się szanować, bo nie stać nas na bylejakość.


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 11 (714) z dnia 18 Marca 2011r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »