tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Zdrowie

 Mam haka na raka

 
Już po raz szósty młodzież będzie brać udział w ogólnopolskim programie "Mam haka na raka". Tematem tegorocznej edycji jest nowotwór złośliwy skóry ? czerniak. Zespoły ze szkół ponadgimnazjalnych chętne do wzięcia udziału w programie mogą się rejestrować do 6 stycznia poprzez oficjalną stroną programu www.mamhakanaraka.pl





Program co roku dedykowany jest innemu nowotworowi. Temat każdej kolejnej edycji wybierany jest na podstawie dwóch kryteriów, dynamiki wzrostu zachorowań na najczęściej występujące nowotwory w Polsce oraz statystyk dotyczących istniejących badań przesiewowych. Do tej pory młodzież w ramach programu propagowała profilaktykę raka piersi, szyjki macicy, prostaty, płuc oraz jelita grubego. W tegorocznej edycji młodzież zmierzy się z nowotworem złośliwym skóry ? czerniakiem, na którego co roku choruje 2,5 tys. osób, a blisko połowa z nich umiera. w okresie ostatnich 30 lat stwierdzono trzykrotny wzrost zachorowalności na czerniaki. Ogromny wzrost zachorowań na tę chorobę związany jest z nadmierną ekspozycją na promieniowanie słoneczne oraz modą na korzystanie z solariów.
Pierwszym etapem będą działania edukacyjne. Młodzież będzie musiała zapoznać się z materiałami edukacyjnymi z zakresu minimum onkologicznego, ze szczególnym uwzględnieniem czerniaka. Następnie rozpoczną się działania edukacyjno?informacyjne dla lokalnych społeczności, po których młodzież zobowiązana będzie do przygotowania sprawozdań. Sprawozdania ocenią pod kątem merytorycznym i kreatywnym studenci kierunków związanych ze zdrowiem publicznym i medycyną. Zespoły, które wykażą się największym zaangażowaniem oraz aktywnością zakwalifikują się do kolejnego etapu w marcu wezmą udział w Warsztacie Kreatywnym Online. Warsztat będzie miał na celu przybliżenie uczestnikom programu wiedzy z zakresu przygotowania i realizacji kampanii społecznych. Po zakończonym tego etapu ogłoszony zostanie konkurs ?Znajdź haka na raka?, którego celem będzie opracowanie przez młodzież koncepcji kampanii społecznej. Zwycięska kampania będzie przedstawiona w czerwcu podczas Gali Finałowej, w której wezmą udział wszystkie zespoły zakwalifikowane do drugiego etapu. Projekt laureatów zostanie zrealizowany przez profesjonalną agencję, a następnie wyemitowany w mediach i na nośnikach reklamowych w całej Polsce.
W poprzednich edycjach programu wzięło udział ponad trzy tysiące zespołów. Kampanie ?Mam haka na raka? dotarły do ponad 8 milionów Polaków, a stronę www.mamhakanaraka.pl odwiedziło w tym czasie prawie 2 miliony internautów. Tylko w V edycji w wykładach edukacyjnych z zakresu profilaktyki nowotworowej uczestniczyło 140 tys. Polaków, rozdano 312 tys. ulotek, 113 tys. podpisów pod deklaracją ?Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego?. Dotychczas w ramach programu powstało 5 kampanii społecznych: ?Wystarczy tak niewiele?? (rak piersi), ?Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię? (rak szyjki macicy), ?Nie krępuj się, zerwij z milczeniem? (rak prostaty), "Nie wiąż się z papierosem" (rak płuca) oraz ?Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię? (rak jelita grubego).


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 2 (809) z dnia 11 Stycznia 2013r.
W dziale Zdrowie dostępne są również artykuły:

Pokaż pełny spis treści
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »