tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Opoczno

 Będzie w 2014 roku

 






Praktycznie od początków istnienia TOP jednym z wiodących tematów było doprowadzenie do sytuacji by pociągi śmigające po CM2K w kierunku Śląska i Warszawy zatrzymywały się w Opocznie. Stało się to swego rodzaju idee? fixe dla obecnych i byłych władz gminy Opoczno. Ostatnie spotkania, jak choćby to w Ministerstwie Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej, które relacjonowaliśmy w TOP nr 28 z 13 lipca 2012 roku. Stale jednak brakowało przysłowiowej kropki nad i, ostatecznej decyzji albo o budowie przystanku, albo o jej zaniechaniu.
Mam nadzieję, że środowa (8 sierpnia) wizyta w Opocznie będzie ową kropką nad i. Na Staromiejską przyjechał Andrzej Janasz, dyrektor projektu Centrum Realizacji Inwestycji, Zespół ds. Modernizacji CMK, który przywiózł dobrą wiadomość. Przystanek będzie. Jak wynikało z jego wypowiedzi podczas krótkiej, zaimprowizowanej na szybko konferencji prasowej, w 2013 roku ma być przygotowany projekt techniczny wraz z pozwoleniami na budowę i ogłoszony przetarg, zaś w 2014 ma powstać 200?metrowy peron, na którym będą zatrzymywać się pociągi śmigające po CMK. Peron, koszt którego szacowany jest na około 1,5 mln złotych rozpocznie się przy dotychczasowych budynkach Opoczno?Południe w kierunku Krakowa. PKP bierze na siebie budowę peronu i wszystkie z tym związane prace dodatkowe, wymianę torów, przesunięcia linii napowietrznych czy instalowanie różnego rodzaju urządzeń i zabezpieczeń. Samorząd gminny wybuduje parkingi i drogi dojazdowe, a we współpracy powiatu opoczyńskiego z sąsiednimi powiatami i województwami istnieją plany związane z budową lub modernizacją dróg dojazdowych z Końskich, Przysuchy, Piotrkowa Tryb. W przyszłości, w zależności od tego jakim powodzeniem będzie się cieszyć ten przystanek, istnieje możliwość budowy zaplecza ? jakiegoś dworca z poczekalnią. Wszystko wskazuje na to, że tym razem ostatecznie zapadła decyzja korzystna dla miasta.
Po konferencji gość wraz z burmistrzem i starostą pojechali w rejon CMK, by zobaczyć czy będzie można wykorzystać istniejący, ale teoretycznie nie używany przepust pod CMK. Gdyby się udało, to parkingi będzie można zrobić z dwóch stron magistrali, połączyć przystanek z węzłem Januszewice na obwodnicy Opoczna, co dałoby możliwość ograniczenia ruchu wąskimi i krętymi uliczkami na Gorzałkowie. Jeśli tylko uda się po remoncie utrzymać 5?metrową szerokość owego przepustu, to jest szansa, na jego wykorzystanie.
Jak będzie w rzeczywistości przekonamy się niebawem.


Mjm   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 32 (787) z dnia 10 Sierpnia 2012r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »